Totalul afișărilor de pagină

marți, 18 octombrie 2011

Tranzitie spre produse de ingrijire naturale si organice

Un trend incepe si in Romania: Multa lume incepe sa isi schimbe ritualurile de ingrijire a pielii si se orienteaza spre cosmetice organice.

Ce trebuie sa stiti:

Nu toate produsele care se eticheteaza organic, eco, bio si natural sunt naturale sau organice. Majoritatea au defapt aceiasi compozitie ca si cremele sintetice normale iar diferenta consta in faptul ca ingredientele active sintetice sunt inlocuite in compozitie cu ingrediente active naturale si de origine eco/bio/organica. Acest fapt le face prea putin benefice pentru piele datorita compusilor chimici care inca se afla in compozitie! Cum iti dai seama daca produsul pe care il vei cumpara este intradevar 100% bio/eco/natural? Regula de baza este foarte simpla: daca contine un ingredient pe care nu il poti citi din prima si nu iti suna cunoscut este cel mai probabil un ingredient chimic (Denumiri precum butylate hydroxytoluene (conservant), prescurtari precum EDTA, si codificari ale colorantilor 888-0836 R). Celalte reguli de dectectare sunt mai complexe: trebuie sa te documentezi asupra ingredientelor si sa intelegi imprortanta ingredientelor active naturale in stare pura, nerafinata.

De ce sa ma complic?

Este foarte improtant sa stiti ce contin cremele dvs. deoarece pielea absoarbe aproximativ 90% din ce este aplicat pe ea. In timp, aceste doze de chimicale pe care le absoarbe din geluri de dus, sapunuri sintetice, creme, seruri, luciuri de buze, machiaj etc, se depoziteaza in corp afectand atat pielea cat si internele. Nu stiu daca cineva a observat, dar femeile din generatia aceasta (cam 25-30) par a avea mai multe semne de imbatranire prematura decat cele din foste generatii. Asta se datoreaza faptului ca mjoritatea femeilor folsoesc excesiv produse de ingrijire si cosmetice si faptului ca industria a progresat spre produse ieftine, facute pentru consum in masa. Cauza principala insa, este alimentatia si stilul de viata nesanatos. La fel ca si industria cosmeticelor, industria alimentara a progresat spre mancare plina de chimicale, conservanti si ultra-procesata (din nou, pentru consum in masa).

Tranzitia spre cosmetice organice si naturale:

Eu acum 4 ani am inceput sa folosesc doar sapun natural procesat la rece pentru dus si samponare si doar unt de shea si ulei de cocos pentru fata si corp in loc de creme si lotiuni. Tranzitia nu a fost deloc usoara! am cumparat de la o companie din SUA si Ghana unturi sapunuri si am tot continuat pana cand mi-am gasit producatorul preferat.

La inceput sapunurile mi se pareau ca nu fac spuma, samponurile nu curata si usuca sau ingrasa si untul de shea imi facea fata si corpul foarte uleioase (eu avand tenul mixt). Le-am scris producatorilor cerand sfaturi sie xprimandu-mi dexamagirea. Sheila (care facea sapunurile si este farmacolog de profesie) imi spunea sa am rabdare. Mi-a explicat ca pielea mea este plina de chimicale si ca procesuld e detoxifiere va dura chiar si cateva luni. Imi spunea ca este la fel si cand faci o cura cu ulei de catina pentru imunitate: Nu iti creste imunitatea in 2 zile de folosire...ci doar in cateva saptamani. Asa si a fost, dupa aproximativ doua luni, sapunul a inceput sa face spume, parul era asa de curat incat scartia si fata ma arata superb. Este fina, nu am cearcane mai niciodata, si nu am mai avut un cos, o eruptie sau o bucata de piele uscata de doi ani.  (mentionez ca periodic mi se usca pielea pana la exfoliere).
Untul de shea pentru mine este acum crema mea de zi. La inceput mi se parea uleios, imi lasa pielea grasa, ba chiar si faceam cosuri dupa ce il aplicam des. Insa, cu timpul odata ce pielea mea a inceput sa se detoxifice, shea a devenit tolerabila si se absoarbe imediat.

Machiaj folosesc doar foarte rar pentru ca sunt multumita cum arata tenul meu. Este clar, fin, (nici rozaceea nu mi se mai vede) si arata uniform. Daca mai demult nu treceau doua zile fara sa folosesc fond de ten, corector sau pudra, acum nu le-am mai atins de mult. Foloesc creioane de ochi minerale si rimeluri minerale (desi nici asta nu sunt mega sanatoase).

Pentru sanatatea pielii va recomand sa va documentati cat mai mult despre produsele pe care le cumparati. Alegeti alternative naturale, organice pe cat se poate, si nu va orientati dupa marci, firme, si certificari.

- Adina



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu